• SVETO PISMO
  • NAŠE DELO
  • SODELUJ
DARUJTRGOVINA
Izdelek Izdelek je dodan v košarico.
  • Domov
  • Sveto pismo
    • Okusi
    • Poglobi
    • Podeli
  • Naše delo
    • Zdravilna Beseda
    • Živa Beseda
    • Življenje z Jezusom
    • Svetopisemski maraton
    • Božja beseda v novih medijih
    • Prisluhni Besedi
    • Ekipa
  • Sodeluj
    • Molitev
    • Donacija
  • Kontakt
  • Moj račun
  • Domov
  • Sveto pismo
    • Okusi
    • Poglobi
    • Podeli
  • Naše delo
    • Ekipa
    • Projekti
  • Sodeluj
    • Molitev
    • Donacija
  • Prisluhni Besedi
  • Trgovina1
  • DARUJ
  • Moj račun

Na čem gradim svojo hišo?

pred 7 let
Benjamin Siter

Vprašajte se: Kdo je bil vaš najbolj priljubljeni učitelj? Najboljši učitelj kar ste jih spoznali? Če skupaj razmišljamo še naprej: Kaj je bila temu učitelju spodbuda za poučevanje?

Vse velike in dobre učitelje spodbuja ljubezen. Ljubezen do predmeta, ki ga poučujejo. Ljubezen do učencev/študentov. Resnično dobro poučevanje je vedno oblika ljubezni.

Vsi starši vemo to. Zato kupujemo didaktične igrače, porabimo ure in ure za to, da spodbudimo otroke, da sedejo, se postavijo na noge, naredijo prvi korak in se veselimo glasov, ki prihajajo iz ust naših dojenčkov, čeprav ti niti približno ne spominjajo na kakšno prepoznavno besedo… Nekoliko kasneje dajemo na hladilnike otrokove risbice, jih vozimo v glasbeno šolo in na ostale dejavnosti in jim dovolimo, da nam “pomagajo” izvajati hišna opravila, ki bi jih sami lahko naredili neskončno hitreje.

Resnično dobro poučevanje je vedno oblika ljubezni. To vidimo v zgodbi o Anne Sullivan, ki je spodbudila in vodila Hellen Keller. To vidimo v krogu študentov, ki so obdajali Sokrata medtem, ko je ta umiral, in mu na ta način hoteli izraziti svojo ljubezen. To se nas dotakne v filmih kot sta Opus gospoda Hollanda in Društvo mrtvih pesnikov. Resnično veliki, dobri učitelji, delajo več kot pa samo podajajo informacije in naštevajo dejstva. Dobri učitelji odprejo naš um in naše srce za nov svet.

Jezus vabi vse, ki želijo biti njegovi sledilci, da ga sprejmejo kot svojega učitelja. Živel je tako kot nihče drug. Ljudje, ki so ga gledali in poslušali so bili prenešeni v drug svet.

Poučevanje ni bilo nekaj, kar je Jezus počel, da bi nekako preživel čas do križanja in vstajenja. Poučevanje je bilo nezamenljiv del njegove službe. Ko je učil, tega ni počel zato, da bi bil zaposlen, dokler ne pride čas, da umre. Prišel nas je poučit o tem, kako v resnici je.

Jezusove sledilce je pritegovalo predvsem to, da je bilo njegovo poučevanje tako smiselno. Ljudje še nikoli niso videli koga, ki bi živel kakor on – pravzaprav sploh niso mislili, da je kaj takega možno. In Jezus jim je govoril, da če mu bodo zaupali, če bodo dali svoje življenje v njegove roke, bodo tudi sami lahko nekoč živeli takšno življenje.

Ljudje so odkrili, da mu lahko zaupajo kot učitelju. In zato, ker so mu zaupali kot učitelju, so mu po njegovi smrti in vstajenju lahko zaupali tudi kot svojemu Odrešeniku.

Če torej želimo popolnoma doživeti Jezusovo ljubezen, moramo sprejeti enega najpomembnejših darov, ki nam jih daje – njegov nauk. Jezusa moramo povabiti, da postane naš osebni življenjski Učitelj. Moramo mu zaupati, da ima prav – prav o vsem. In da se torej tam, kjer se ne strinjamo z njim, bodisi motimo ali pa moramo šele razumeti o čem govori. Jezusu moramo dovoliti, da nas pouči o tem, kako živeti.

Jezus je povedal zgodbo o pomembnosti svojega nauka. Je ena njegovih najbolj znanih zgodb. Zgodba o gradbeništvu. To je bil posel, s katerim je bil dobro seznanjen.

“Zato je vsak, ki posluša te moje besede in jih uresničuje, podoben preudarnemu možu, ki je zidal svojo hišo na skalo. Ulila se je ploha, pridrlo je vodovje in zapihali so vetrovi ter se zagnali v to hišo, in vendar ni padla, ker je imela temelje na skali. Kdor pa te moje besede posluša in jih ne uresničuje, je podoben nespametnemu možu, ki je zidal hišo na pesku. Ulila se je ploha, pridrlo je vodovje in zapihali so vetrovi; zagnali so se v to hišo in padla je in njen padec je bil velik.” (Mt 7,24-27)

Zgodba, ki jo pripoveduje Jezus, sta pravzaprav dve zgodbi v eni. In če želimo razumeti o čem govorita, ju moramo postaviti drugo ob drugo in pogledati v čem sta si podobni in v čem se razlikujeta. In prav v tem, kjer sta si različni, lahko prepoznamo Jezusov nauk.

Vsak človek gradi hišo

Ta podrobnost se ne razlikuje: vsi gradimo hišo. Da bi to razumeli, lahko besedo “hiša” zamenjamo z “značaj”. Vsi gradimo svoje življenje. In to počnemo v glavnem s svojimi odločitvami. Vsaka obveza, ki jo sprejmemo, vsako prijateljstvo, ki ga sklenemo, vsaka sposobnost, ki si jo pridobimo in jo negujemo ali pa zanemarimo, vsaka obljuba, ki jo izpolnimo ali prelomimo, vse to postaja del naše hiše.

In kakovost naših odločitev in izbir odloča o kakovosti našega značaja. Vsak je odgovoren za svojo hišo in ne za hišo koga drugega. Toda to nekako težko sprejmemo. Poskušamo najti koga, ki bi prevzel odgovornost namesto nas.

Erich Fromm piše o tem, da se števlni ljudje izogibajo sprejeti pomembne odločitve, ker se želijo izogniti odgovornosti in negotovosti, ki neizogibno spremljata človekovo svobodo. Ekstremni primeri za to so različni kulti in komune. Avtoritarne verske skupnosti cvetijo, ker si ljudje želijo nekoga, ki bi jih osvobodil pritiska izbire in odločitve. Nekateri se bojijo razočaranja, ki ga lahko prinese izbira, zato se odločitvi izogibajo.

Toda ne glede na vse naše poskuse, da se izognemo tej odgovornosti, vsi gradimo hišo. Ni druge možnosti. Gradimo svoje življenje.

Vsakega človeka doleti vihar

Še ena skupna značilnost je: vsakega človeka doleti vihar. Pravzaprav je Jezus zelo jasen glede tega. Njegov opis viharja, ki je doletel oba gradbenika, je identičen: “Ulila se je ploha, pridrlo je vodovje in zapihali so vetrovi ter se zagnali v to hišo.” (Mt 7,25.27)

Jezus želi poudariti, da to ni zgodba o tem, kako se izogniti viharju. Ne morete zgraditi hiše nekje, kjer ni neurij. Nam bi bila bolj všeč zgodba o dveh različnih klimah – eni zimski in drugi pomladni ali poletni. Ena hiša pod kupom snega, druga pa obsijana s soncem. Mi bi raje soseko v kateri težave nikoli ne bodo potrkale na naša vrata.

Toda življenje ni tako. Bolezen. Ločitev. Smrt. Finančne težave. Karkoli. Vse to so nevihte, ki nas doletijo. Ali veste kakšna je vremenska napoved za naše življenje: “Na skrbite za jutri, kajti jutrišnji dan bo skrbel sam zase. Dosti ima vsak dan svojega zla.” Težave danes. Težave jutri. To je napoved.

Viharji preizkusijo hišo

Vihar pokaže trdnost hiše. Temelj hiše ni ravno veličastna stvar. Nihče, ki pride v vaš dom, ne reče: “O, kako veličasten temelj imate!” Pravzaprav se ga niti ne zavedamo. Vse do nevihte.

Dober učitelj nikoli ne poskuša učencu prihraniti izpita, ampak ga poskuša nanj pripraviti. Izpit preprosto pokaže to, kar je že resničnost. Ne glede na to, kako težko se je soočiti z resničnostjo, je to še vedno boljša možnost kot pa se skriti pred njo.

Razlika: Kakšen je temelj?

In to nas pripelje do razlike v Jezusovi zgodbi. Vsak gradi hišo. In vsak se sooči z viharjem. Vprašanje je, na čem gradimo svojo hišo? Na pesku ali na skali? Katere materiale uporabljamo – slamo ali opeko? Kakšen je temelj? Kaj je tisto, na kar se v življenju zanašate?

Jezus je rekel, da je neumno graditi na pesku. To pomeni: zaupati v nekaj, kar vam v življenjskih viharjih ne more dati opore je hazardiranje, da vam bo karkoli drugega, razen življenja v skladu z Božjo modrostjo, močjo in skrbjo prineslo zadovoljstvo.

Človek, ki je gradil na pesku, si je zagotovil svoj propad. Zapazimo, da ga Jezus ne imenuje “hudoben” – torej ne gre za nekoga, ki bi namenoma naredil kaj slabega. Jezus ga imenuje “neumen”

Ko otroci naredijo kaj neumnega, se starši podamo na brezupno iskanje smisla in pomena tega dejanja, ter vedno postavimo isto vprašanje: “Zakaj?” Zakaj si pisal po zidu z vodoodpornimi flomastri? Zakaj si pustil svoje kolo na tleh za avtomobilom? Zakaj sta z bratom morala tekmovati kdo si bo zatlačil daljši špaget v nos?

In otroci vedno odgovorijo isto: “Ne vem.” Kot da bi to vprašanje bilo del zadnjega treninga pred rojstvom: V življenju te bodo veliko spraševali. Drži se preverjenega odgovora: Ne vem.

Seveda otroci v resnici ne vedo. Če bi delovali na temelju razuma in logike, tega ne bi naredili. Če bi vprašali neumnega človeka v Jezusovi zgodbi: “Neumni človek, zakaj si gradil na pesku” kaj bi rekel? “Ne vem. Kar zgodilo se je. Ideja se je zdela dobra.”

Tudi v življenju je tako. Nihče se ne odloči za povprečno življenje. Noben par se ne poroči s ciljem, da se bo nekega dne ločil. Nihče ne goji nezadovoljstva zato, ker upa, da bo postal zagrenjen. Preprosto zgodi se.

Teolog Neil Plantinga piše: “Greh je napačen in neumen. Kjer koli se dogajajo neumnosti, ima greh glavno vlogo. Greh je najveličastnejši primer neumnosti. Greh je napačen recept za dobro zdravje; greh je napačno gorivo v rezervoarju; greh je napačna pot, ki naj bi nas pripeljala domov. Z drugimi besedami, greh je jalov.”

Ker nas Jezus ljubi, nas tudi poučuje. Neumnim gradbenikom je prišel ponudit zanesljiv temelj in varno zavetišče. Prišel nas je naučit kako naj živimo. In najboljša priložnost, ki jo bomo kdaj koli imeli je, da svoje življenje zgradimo na njegovem nauku o Bogu in o svetu. Za gradbenike kot smo mi, je vsaka Jezusova beseda darilo ljubezni.

Premišljevanje mag. Zmaga Godine na srečanju prijateljev Svetega pisma v Celju, 10. marca 2016.

Razpis za delovno mesto vodja dobrodelnih dejavnosti
Posredujte neprecenljivi zaklad!

Išči po strani

Zadnje novice

Razpis za delovno mesto komercialista
Ogenj, ki žge. Binkoštna akcija
Zapravljanje na moj ali Božji način?
Tega nisem pričakovala!
Molitev za delo Svetopisemskih družb po svetu

S svojim darom pomagajte širiti Božjo besedo!

"*" indicates required fields

Znesek donacije*
Izberite znesek, ki ga želite darovati.
Vpišite znesek donacije.
Darovati želim*
Način plačila*
Za izvedbo mesečnih donacij izberite plačilo s kartico ali PayPal.
PayPal
American Express
Discover
MasterCard
Visa
Supported Credit Cards: American Express, Discover, MasterCard, Visa
 
Za darovanje prek spletne banke oz. UPN naloga uporabite naslednje podatke:

  • Namen: Dar-Sveto pismo
  • Prejemnik: Društvo Svetopisemska družba Slovenije, Tržaška cesta 118, 1000 Ljubljana
  • IBAN: SI56 6100 0002 2919 216
  • BIC/SWIFT: HDELSI22
  • Referenca: SI00-01
  • Koda namena: CHAR

Uporabite pa lahko tudi QR kodo za nakazilo donacije:

Hvala za Vaš dar!
Želim prejemati e-novice Svetopisemske družbe
Consent*
Ti pogoji poslovanja določajo pogoje za plačevanje donacij na spletni strani Svetopisemske družbe Slovenije (https://svetopismo.si/, v nadaljevanju »spletna stran«). Stran upravlja Društvo Svetopisemska družba Slovenije, Tržaška cesta 118, 1000 Ljubljana (v nadaljevanju: Društvo).

»Donator« v teh pogojih poslovanja predstavlja vsako fizično ali pravno osebo, ki se odloči za donacijo preko spletne strani Društva ali na druge načine.

Z uporabo spletne strani uporabnik sprejema in soglaša z vsemi določbami teh pogojev poslovanja, ki vključujejo tudi vse povezave in njihove sestavne dele ter potrjuje, da je bil seznanjen s politiko zasebnosti.

1. Informacije o upravljalcu


Upravljalec in njegov naslov: Društvo Svetopisemska družba Slovenije, Tržaška cesta 118, 1000 Ljubljana.
Matična številka: 5826144000
Davčna številka: SI43017487

2. Dokončna potrditev donacije


Donator se ob donaciji odloči za enkratno ali večkratno donacijo. Sam tudi izbere znesek donacije. Donacija je dokončno potrjena in zaključena, ko donator vnese vse podatke v obrazec na spletni strani in izvede plačilo.

3. Možnost vračila donacije


Če želi donator vračilo donacije, mora to sporočiti Društvu v 8 dneh od opravljene donacije. Donacija bo povrnjena najkasneje v 14 dneh po prejemu sporočila o odstopu od donacije. Enkratne donacije bodo vrnjene v celoti, pri večkratnih pa zadnja prejeta donacija. Donacijo bomo vrnili na donatorjev tekoči račun.

Vračila donacij mora donator sporočiti izključno na elektronski naslov [email protected].

4. Pogodba o donaciji


S potrditvijo donacije velja, da je med donatorjem in Društvom sklenjena pogodba o donaciji, ki jo sestavljajo ti pogoji poslovanja.

Društvo bo skladno z interno politiko shranilo podatke o donaciji ter druge spremne dokumentacije, ki je hranjena zaradi potreb skladnosti z davčno in/ali drugo relevantno zakonodajo ter zaradi potreb izvedb morebitnih inšpekcijskih, revizijskih in/ali drugih podobnih pregledov ter donatorju posledično ni na voljo.

5. Izključitev odgovornosti


Društvo si pridržuje pravico, da zaradi vzdrževanja, tehničnih ali drugih težav začasno ali trajno onemogoči dostop do spletne strani. Društvo ni odgovorno za povrnitev morebitne škode ali stroškov, ki jih ima donator zaradi prenehanja, nedelovanja ali ovir pri delovanju spletne strani www.svetopismo.si.

Društvo ne odgovarja za škodo, ki utegne nastati na donatorjevi strojni opremi, programski ali drugi opremi zaradi uporabe spletne strani. Donator mora sam zagotoviti ustrezno zaščitno opremo (redno posodobljen operacijski sistem, uporaba antivirusnega programa itd.) pred dostopom do spletne strani in njeno uporabo.

Donator mora zagotoviti ustrezno varnost in zaupnost tistih podatkov, ki se uporabljajo za prijavo na spletni strani (elektronski naslov, geslo). Društvo ne odgovarja za škodo, ki bi donatorju utegnila nastati zaradi nepooblaščenega razkritja ali uporabe podatkov za registracijo.

Če zbrana sredstva presežejo potrebe posameznega projekta, se sredstva lahko porabijo za druge svetopisemske projekte v Sloveniji ali po svetu, ki jim sredstev primanjkuje, oziroma za splošno podporo delovanja Društva.

Pri donacijah za svetopisemske projekte po svetu ali za svetopisemske projekte v Sloveniji, ki jih ne izvaja Društvo, si Društvo pridržuje pravico, da si do 20% zbranih sredstev pridrži za kritje svojih administrativnih stroškov.

6. Uporaba prava in pristojnost


Pravna razmerja med donatorji kot uporabniki spletne strani in Društvom kot upravljalcem spletne strani se urejajo v skladu s predpisi Republike Slovenije. Morebitni spori se rešujejo po mirni poti; če to ni mogoče, je za reševanje sporov pristojno sodišče v Ljubljani.

7. Končne določbe


Neveljavnost katere koli določbe teh pogojev poslovanja, ne glede na razlog neveljavnosti, ne povzroči neveljavnosti teh splošnih pogojev kot celote. V takem primeru se neveljavna določba šteje za nezapisano, medtem ko ti splošni pogoji še naprej ostanejo v veljavi, brez neveljavne določbe.

Če so določbe teh pogojev poslovanja v nasprotju z določili posamične pogodbe med donatorjem in ponudnikom oz. dogovorjenih posebnih pogojev, veljajo določila posamične pogodbe oz. dogovorjenih posebnih pogojev.

Ti pogoji poslovanja pričnejo veljati 14. 11. 2017.
This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Društvo Svetopisemska družba Slovenije
Tržaška cesta 118, 1000 Ljubljana
DŠ: SI43017487
MŠ: 5826144000
T: (01) 430-62-40
M: 041 629 419
E: [email protected]
Odpiralni čas: vsak delavnik od 8:30 do 16:30.

Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
E-pošta
zemljevid-svetopisemska
DARUJ
TRGOVINA

O Svetopisemski družbi
Arhiv objav
Povezave
Svetopisemski tečaj

Splošni pogoji
Zasebnost
Prijava